PDA

View Full Version : No more french forum?



soliman
01-12-05, 18:53
the title is the question...

kaneel
01-12-05, 19:00
i guess that "no, no more french forums... french are elves and no more elves!"

soliman
01-12-05, 19:02
ok i find the answer... really nice for us guys, to see one more time how the french population is considered. After close the french server (for a 0% pvp server now...), kick the french forum. One more time, you show a great diplomacy to the french community. Was this really important to reorganize the forum?

Kyum
01-12-05, 19:09
soliman relax,

i am french and like everybody, every nationality, i asked Thanatanos, if i could build an none-official forum for neocron, based on french-speaking, now i am waiting for answer on my perswonnal email address...

BTW, we have just to wait.

soliman
01-12-05, 19:15
I'm really relax, and i've nothing against another community, it doesn't matter for me, but i think about people which don't speak english. I don't understand why it was really important to kick the french forum... i understood that it's not something against the french community, but it's not really highly diplomatic for all the french people which play...

Jipz
01-12-05, 19:22
et si on a pas envie de parler anglais
perso chercher 15 ans pour faire une phrase correct :mad:

Nidhogg
01-12-05, 19:30
(Copied from Comm Talk for the benefit of non-customers...)

The issue is that we have to have a consistent support offering across the board. Even though we had a French moderator (Hel) we couldn't provide consistent French support elsewhere so, regrettably, we took the decision that it was better to discontinue support rather than continue providing a poor service. We hope that our French customers will understand - I'm sure some of the customers who have requested support in recent weeks will recognise that there was a problem to be dealt with.

Incidentally, I'm glad to say that Hel will be staying on with us in another form and I'd like to publicly thank him for the huge effort he's put in single-handedly in recent weeks.

N

Fantom
01-12-05, 19:32
Totaly agree with soliman

0 diplomaty...
KK = French out...

( Sorry my english sux..)

Kyum
01-12-05, 19:32
Jipz in this case if you don't want to speak english you don't i think, because this go against the rules of the forum, which say that no xenophy is permitted, hehe... So this is a nice question.

The worst you can get is no answer from your thread, and a closing after 1week without answer.

Or if you want write in French and translate in English lol, just joking.

All these are my thinking, dunno what KK will react.

Best regards,
Kyum.

Jipz
01-12-05, 19:51
no french support ok but can't we keep a forum lol?
where is the prob?ha yes...no more frenchies

Philchow
01-12-05, 19:59
http://forums.jeuxonline.info/forumdisplay.php?f=161 :angel:

bobleponge
01-12-05, 20:07
C'est du caca dans sa splendeur et de toute facon aprés leur boulette sur le marché francais ils ont plus grand chose à faire et ne peuvent plus faire grand chose ni avec leur jeu :D

ManoEx
01-12-05, 20:10
moi qui etait en train de dl le client j'ai fait abort ^^

tant pis pour l'evolution de la mort qui tue

Philchow
01-12-05, 20:13
moi qui etait en train de dl le client j'ai fait abort ^^

tant pis pour l'evolution de la mort qui tue

Dommage de vous arrêtez à ça.

Jipz
01-12-05, 20:17
je pensais revenir aussi mais bon sil yen a que pour les anglais et allemand je vois pas l'interet

Kyum
01-12-05, 20:17
Oubliez, pas qu'il y a des Clan FR hehe :).

kaneel
01-12-05, 20:38
nah seriously this is definitly R P.. no diplomaty really reminds me some great moment on venus/pandore.. what we, frenchies, consider as terribly stupid is finally rp oriented... let's all meet on this forum (http://forums.jeuxonline.info/forumdisplay.php?f=161)

Philchow
01-12-05, 21:19
Voilà de sages paroles Kaneel. :D

Sywyn
01-12-05, 21:56
www.neocron.fr :D

Un projet, pour la communauté fr, disparut.
Serveurdown, mais tout va revenir ...

Vraiment dommage de cancel, juste pour ça !
Mais il est vrai, que je me sent un peu largué, plus de petit coin fr.

-Enkil-
01-12-05, 22:24
cool on peu DL la mise a jour mais pas le pack complet .....

sa change pas ici....joli evolution :lol:

Kyum
01-12-05, 22:24
COool Sywyn,

qui s'en charge ????

Sywyn
01-12-05, 22:27
COool Sywyn,

qui s'en charge ????

*regarde autour de lui*
Moi pour l'instant ;)

Si des personnes sont intéressées, vous pouvez me contacter, via pm, pour plus d'infos.

Kyum
01-12-05, 22:28
Je fais du MySQL, PHP, et un peu de flash, donc si ca te dis ... :rolleyes:

Sywyn
01-12-05, 22:32
Je fais du MySQL, PHP, et un peu de flash, donc si ca te dis ... :rolleyes:

Bien entendu, que ça m'intéresse :eek:
Je recherche des personnes, pouvant aider le projet !

Si tu es intéressé, contacte moi par pm O_o

Kyum
01-12-05, 22:51
Fais, j'espère pouvoir bien t'aider...

Cordialement,
Kyum.

EDell
01-12-05, 23:03
Comme ManoEx, je ne reviendrais pas (pourtant j'étais en train de télécharger) ... j'ai un autre mmorpg à jouer où notre communauté n'est pas ignorée.

As ManoEx, I won't come back ... I will continue to play my current mmorpg, at least they don't ignore our community.

Nidhogg
01-12-05, 23:33
You're welcome to discuss the new policy regarding French support but, please, it has to be in English from now on.

N

Ultazha
02-12-05, 05:30
You're welcome to discuss the new policy regarding French support but, please, it has to be in English from now on.

N

Il aurait été plus simple de fermer tous les comptes forums des francophones tant vous y étiez, parce que la je me sens vraiment trahit, comme si on m'avait effacé la mémoire.

2000 posts à mon actif, ma participation à ce que j'appelle une communauté, près de deux ans de jeux (et d'abonnement) mis à la poubelle en un clic.

Du grand art comme toujours. J'étais presque convaincu de revenir pour l'offre spéciale, j'avais meme récupéré l'adresse de DL et préparer mon petit repertoire NC2 sur mon bureau.

Et pouf ReaKKtor qui nous sort une de ses merveilleuses idées. Je vais pas jouer au jeu des quotes mais à la fin du contrat avec AD et de la fermeture de Pandore il était prévu qu'un support FR serait bien présent...

J'adore vraiment l'argument de "on peux pas payer assez de monde pour vous faire un beau support alors on détruit la communauté qui a besoin de ce support". Impressionnant. Vous m'impressionerez donc toujours.

De ce que je voyais du travail (peu évident) de Hel, il y avait réussi à s'installer dans la communauté et à se faire respecter. Vous lui sabrer tout son travail de plusieurs mois, la aussi bravo.

Honnetement je ne comprend pas et je ne comprendrais jamais ce qui motive Reakktor. Vous avez un des jeux les plus prenant du marché et vous le gérez comme des débutants - amateurs - rigolos - tout ce que tu veux...

Vous venez de supprimer trois ans de contribution d'une partie importante de la communauté, des backgrounds, des récites passionants, tout ce que nous avions créé de nos mains et des nos coeurs pour construire l'histoire de la communauté francophone. Vous êtes vraiment des... je ne sais même pas pourquoi je me retiens.

J'aurai honte à votre place comme j'ai honte d'avoir payé mes abonnements pendant tout ce temps.


Et c'est un des plus grands ex-fan boy du jeu qui parle...
Vous êtes vraiment trop cons...


@Nidhogg: Ask to hel to translate you my posts as he did a great job, give him the chance to continue on this thread. He can still talk french no ? or try google or babelfish.


Tazha....



Longue vie à la communauté francophone de Néocron, rendez-vous sous d'autres cieux.

perceval
02-12-05, 09:01
Sans mots, sans voie!

Hier soir je rentre chez moi après une semaine d'absence! Prêt a redonner un chance a ce jeu que j'aime tant!

Me prépare comme beaucoup une petite place de choix sur mon DD (a cote de nc1 auquel j'ai toujours un compte actif d'ailleurs)

En attendant le DL je me dit tien un petit tour sur le forum! Aie!
Grosses déception! Grosse colère!

J'ai eu des postes virulents et édités sur le forum french et pas envi que ça se reproduise! Mais il faut avouer que depuis toujours est adopté une politique lamentable envers la french community!

KK perfectionniste semble chercher à chaque nouvelle fois de dégoûter la communauté française!

Donc ne vous inquiétez pas pour le cancel des comptes je suis sur que ça viendra un jour!

Me faisait une joie d'en revoir certains! Ça ne se fera pas!
Comme dit plus haut No more frenchies! <=== message compris!

Pour ceux qui tiennent bons comme toi Sywyn Bravo!
Même sous les coups les plus forts ne jamais faiblir! Encore bravo!

Je retourne a mon statut de réfugié (face a mes crabes ! comme tu dit)

:lol: bon coté!! tous les frenchs au meme niveau coté envoi de posts! les anciens seront considérer comme des noobs! lol

"comment ca tu es ancien t'as fait la beta? tu te moque t'as a peine 3 posts actifs mdr! ptit frenchies! 2091?? bbah c un bug"

soliman
02-12-05, 11:18
Je trouve dommage qu'on ait à aller sur JoL pour pouvoir discuter, pour ma part, si j'ai la force je traduirais en anglais, sinon, je continuerai à poster en français, et je propose que pour se faire entendre, tout le monde en fasse autant : si on disparait à chaque fois qu'il y a un problème avec KK, cela ne fera rien avancer, s'ils s'en foutent ce n'est pas grave non plus, on est aussi chez nous,pour certains depuis TRES longtemps, je pense que tout le monde devrait continuer à poster ici, et à mons qu'ils n'effacent tous les post fr, je ne vois pas ce qui peut nous en empêcher. C'est vrai que les milliers de post effacés, les discussions enflammées,etc... ça fait mal au coeur.

C CA LA VOIE DE LA RESISTANCE!!!!!!! (et non pas leur voiX)

E. Cryton
02-12-05, 11:38
[ edited ]

ManoEx
02-12-05, 11:52
that's the avatar of wolverine seen by nihei heh,

ooh well, i just wanted to answer to the nice message of utazha, i feel betrayed as well, philchow you told me that we shouldn't just stop on that, i do think you know as i do how many times we'v been ripped by KK just for being french...

maybe the community wasnt well supported or so called under supported but as usual and if you didn't translated utazha message, or if you just don't care about players, he says you're a bunch of assholes that as usual make one step forward, ten to the back...

i was considering opening back my accounts seeing the nice changes, and the factions pannel mainly (i dont care about graphism this isn't the reason why neocron is so addictive) but i won't, just because once again you're not respecting your players...

i must agree on this point, neocron 2.1 is nicer, but that doesn't make a nice game, i'm just waiting for tabula rasa or sun to start out beta so you won't abuse once again your monopole in this kind of game...

i know you don't care about what we feel, so i just feel relighted that i could post that -.-

E. Cryton
02-12-05, 11:54
my avatar seen by who ???

ManoEx
02-12-05, 11:58
that the draw of wolverine, but by tsutomu nihei, drawer of manga !blame,

anyways, KK your client download site is down since yesterday, still hoping to attract new players heh ?

[Shinji]
02-12-05, 13:17
Moi aussi je pensais revenir...
J'avais même réinstallé. Manquait plus que le patch 2.1... Mais là.. bof j'ai plus envie. J'ai pas envie.

Que Reaktor aie se faire foutre...

Zeninja
02-12-05, 19:46
*** ENG ***

I'm an old active french poster (just look at my postcount) and I'm very happy that KK closed this sick forum section, invaded by trollers like "perceval" since Alchemic Dreams moderators were out, for clarity enhancement.

I personnaly have been first playing Neocron for six month before I used to read and post on the forums, and I really did not need it at all to have fun (that's maybe even the contrary...)

A small bunch of "french whiners" (most of them aren't even playing NC since ages) are obviously only here to deface french players' image and just don't give a fuck about what could happen at the moment they're still able to stir shit on the forums. Some other people are claiming they won't come back IG since they don't have anymore french forum ? Well, let them just get out, we really don't deserve such narrow-minded players in Neocron.

I really feel sorry for french people that can't talk/understand english, but they definately need to learn what a "community" means.

And I almost feel ashamed of being a "french" myself when I see such childish reactions from my so-called compatriots.

Thanks for your attention.


*** FRA ***

Je suis un ancien utilisateur relativement actif du forum français (regardez mon nombre de posts), et je me réjouis que KK ait privilégié la clarté en fermant cette section pourrie, envahie par les trolls dans le genre de "perceval" depuis que les modos d'Alchemic Dream sont partis.

Personnellement j'ai attendu six bons mois avant de mettre les pieds sur le forum quand j'ai commencé NC, et çà n'm'a pas empêché de m'amuser (bien au contraire je dirais même...)

Une bande restreinte de "ouinsouins" (dont la plupart ne jouent plus à NC depuis des lustres, faut il le préciser) sont tout juste bons à dégrader l'image des joueurs français et n'ont rien à branler de c'qu'il peut bien advenir à partir du moment où ils peuvent encore venir foutre leur merde sur les forums. Certains autres clament haut et fort qu'ils ne veulent plus revenir à cause de la fermeture de la section française ? Soit, grand bien leur fasse, Neocron n'a vraiment pas besoin de joueurs aussi étroits d'esprit.

Je suis sincèrement navré pour les français qui ne peuvent pas parler ou comprendre l'anglais, mais peut-être devraient-ils apprendre la signification du mot "communauté".

Enfin, j'aurai presque honte d'être "français" moi-même quand je tombe sur des réactions aussi puérilles de la part de mes soi-disant compatriotes.

Merci de votre attention.

Logan_storm_03
02-12-05, 19:56
*** ENG ***

I'm an old active french poster (just look at my postcount) and I'm very happy that KK closed this sick forum section, invaded by trollers like "perceval" since Alchemic Dreams moderators were out, for clarity enhancement.

I personnaly have been first playing Neocron for six month before I used to read and post on the forums, and I really did not need it at all to have fun (that's maybe even the contrary...)

A small bunch of "french whiners" (most of them aren't even playing NC since ages) are obviously only here to deface french players' image and just don't give a fuck about what could happen at the moment they're still able to stir shit on the forums. Some other people are claiming they won't come back IG since they don't have anymore french forum ? Well, let them just get out, we really don't deserve such narrow-minded players in Neocron.

I really feel sorry for french people that can't talk/understand english, but they definately need to learn what a "community" means.

And I almost feel ashamed of being a "french" myself when I see such childish reactions from my so-called compatriots.

Thanks for your attention.


*** FRA ***

Je suis un ancien utilisateur relativement actif du forum français (regardez mon nombre de posts), et je me réjouis que KK ait privilégié la clarté en fermant cette section pourrie, envahie par les trolls dans le genre de "perceval" depuis que les modos d'Alchemic Dream sont partis.

Personnellement j'ai attendu six bons mois avant de mettre les pieds sur le forum quand j'ai commencé NC, et çà n'm'a pas empêché de m'amuser (bien au contraire je dirais même...)

Une bande restreinte de "ouinsouins" (dont la plupart ne jouent plus à NC depuis des lustres, faut il le préciser) sont tout juste bons à dégrader l'image des joueurs français et n'ont rien à branler de c'qu'il peut bien advenir à partir du moment où ils peuvent encore venir foutre leur merde sur les forums. Certains autres clament haut et fort qu'ils ne veulent plus revenir à cause de la fermeture de la section française ? Soit, grand bien leur fasse, Neocron n'a vraiment pas besoin de joueurs aussi étroits d'esprit.

Je suis sincèrement navré pour les français qui ne peuvent pas parler ou comprendre l'anglais, mais peut-être devraient-ils apprendre la signification du mot "communauté".

Enfin, j'aurai presque honte d'être "français" moi-même quand je tombe sur des réactions aussi puérilles de la part de mes soi-disant compatriotes.

Merci de votre attention.


Well put, as i said in the other thread that I understand completly why some of you are unhappy, but stop being xenophobic and join us in terra, its nice and warm :)

Philchow
02-12-05, 20:07
As I said on the other topic (which is deleted now), no need to cry, there's lots of french still playing and enjoying Neocron. The community is still there.

kaneel
02-12-05, 20:28
"i believe"

Sora21
02-12-05, 20:39
Pour moi un seul mot suffira : Adieu

Reezo
02-12-05, 20:49
Pour moi un seul mot suffira : Adieu

Aww 2 pour moi ... Adieu aussi, même plus la peine de revenir.

A Ultazha, joli discours mais je crois pas que les modos vont te comprendre :lol:

bobleponge
02-12-05, 21:00
Moué ya des paroles délirantes chez certains...

empty
02-12-05, 21:11
bon voila je c est meme plus ou posté

a lalalal

je suis pas dans la merde

je vais faire comment ^^


empty

Nidhogg
02-12-05, 21:38
Last chance. English only, please.

N

Sora21
02-12-05, 23:10
I said that I leave the game, cya... and thx for the french community... et le prochain qui dit de parler anglais... grrr !!!

Nidhogg
02-12-05, 23:42
Sorry guys but that's it.

N